Renginiai Naujienos Nuorodos Leidiniai Kontaktai
į pradžią turinys susisiekite
Renginių kalendorius » Naujienos
Vandens dviratis ir bėgtakis

Naujovė Lietuvoje, Panevėžio fizinės medicinos ir reabilitacijos centre - kineziterapijai vandenyje sukurtos priemonės Hydrorider. Dviratis ir bėgtakis pagaminti iš nerūdijančio plieno, su saugiais turėklais. Bėgtakio platforma – 3 reguliuojamų padėčių, be variklio sukančio ritinius. Pacientas turi aktyviais kojų judesiais nugalėdamas vandens pasipriešinimą slysti besisukančiais ritinėliais.

 

      
 

 

Dėl plūdrumo vandenyje sumažėja kūno svoris ir apkrova sąnariams, raiščiams, sausgyslėms, raumenims (vanduo iki juosmens – sumažina apkrovą 50%). Didinant arba mažinant judesių atlikimo greitį galima reguliuoti vandens pasipriešinimą.

 

Dėl hidrostatinio slėgio stipriau veikiamos giliau panardintos galūnės, sumažėja kojų tinimas (veninis spaudimas padidėja 14-18mmHg, todėl pagerėja kraujo tekėjimas per šlaunis, pilvo ertmę, krūtinės ląstą į širdį).

 

Veikiant šilumai gausėja funkcionuojančių kraujagyslių, gerėja kraujotaka inkstuose, greitėja medžiagų apykaita, treniruojami šilumą reguliuojantys mechanizmai.

 

Vanduo stuburą ir sąnarius stabilizuoja tarsi atrama bei sušvelnina judesio atlikimą, todėl yra mažesnė tikimybė, lyginant su pratimais salėje, pakartotinai pažeisti sąnarius.

 

Mankštos vandenyje metu mažėja deguonies sąnaudos, raumenys atsipalaiduoja, retėja širdies susitraukimų dažnis, dažnai mažėja sistolinis kraujo spaudimas, sumažėja smulkiųjų kraujagyslių pasipriešinimas (rezistentiškumas).

 

Taikoma esant poūmėms ar lėtinėms traumoms, būklėms po kaulų lūžių, gydant kontraktūras, norint sumažinti randėjimo procesą, sergant sąnarių ligomis, po sąnarių keitimo operacijų, sergant reumatoidiniu artritu, po nudegimų, raumenų spastiškumui mažinti, raumenų stiprinimui, norint sumažinti nervinę įtampą, nerimą ir dirglumą, sergant stuburo ligomis, širdies ir kraujagyslių ligomis (esant stabiliai, kompensuotai būklei), nervų sistemos ligomis, cukriniu diabetu, virškinimo sistemos ligomis.

 

Itin efektyvu esant mobilumo stokai ar nesugebant atlikti pratimų salėje, esant apkrovimo apribojimams (kai negalima pilnai remti traumuota koja), laikysenos nestabilumui, skausmui ar silpnumui kojose.

 

 

Rekomenduojami pratimai bėgtakiui:

 

Ėjimas. Įtraukiamos raumenų grupės:

- iliopsoas grupė, klubo fleksoriai;

- Gluteals: maximus, medius, minimus;

- Quadriceps

 

Bėgimas. Įtraukiamos raumenų grupės:

- Iliopsoas grupė, klubo fleksoriai;

- Gluteals: maximus, medius, minimus;

- Quadriceps;

- Hamstring

 

Bėgimas šuoliais. Įtraukiamos raumenų grupės:

- Iliopsoas grupė, klubo fleksoriai;

- Gluteals: maximus, medius, minimus;

- Quadriceps;

- Hamstring;

- Tibialis anterior;

- Pectoralis, triceps

 

Slidinėjimas. Įtraukiamos raumenų grupės:

- Gluteus;

- Quadriceps;

Adductors

 

  

 

 

Informacija iš www.fmrc.lt bei www.klinikinereabilitacija.lt

 

Paieška